Iles des saint en Dominica - Reisverslag uit Roseau, Dominica van Hidde Hondel - WaarBenJij.nu Iles des saint en Dominica - Reisverslag uit Roseau, Dominica van Hidde Hondel - WaarBenJij.nu

Iles des saint en Dominica

Door: hidde

Blijf op de hoogte en volg Hidde

22 Januari 2011 | Dominica, Roseau

Kort verslagje vanaf de clipper. Moest het vorige wat afraffelen omdat het cafe dicht ging (om 6 uur savonds) Dat was op Iles des saintes, een klein eilandengroepje dat bij Guadeloupe hoort. Omdat we vanuit zeilwacht naar dagwacht gingen hebben we die dag van 0400 tot 1400 gewerkt en waren daarna vrij. Dus zijn we met een gedeelte van de wacht de wal op gegaan. Dit is wel een eilandgroep waar ik nog een keer rustig naar toe wil. Erg mooi, rustig en idyllisch, qua sfeer een beetje een mengelmoes tussen frankrijk en de nederlandse antillen. jammergenoeg viel het weer wat tegen, paar tropische buitjes, maar gelukkig is het lekker warm dus droogt ook weer snel. Het is wel een gebied wat draait op dagtourisme, bootladingen vol vanaf guadeloupe gaan ernaartoe. Na Iles des saint zijn we doorgezeild naar Dominica, dit eiland zijn we bij de vorige trip ook al geweest en staat nu zeker bovenaan mijn lijst om nog is een keer naar toe te gaan. Het is nog niet echt supertouristisch en de natuur is waanzinnig mooi. morgen gaan we anker op en zeilen we naar Martinique, daar hebben we weer 2-3 dagen om het schip klaar te maken voor voorlopig mijn laatste trip met de clipper. deze zal nog zuidelijker gaan richting de Grenadines, saint lucia en tobago keys.
Geen idee hoe internet de komende week gaat worden maar probeer ook daar weer een verslag van te maken. foto;s gaan komen als ik in Nederland ben

groet
Hidde

• 23 Januari 2011 - 07:12

Mickey:

Hey Hidde, ik ben zelf net terug van mijn vakantie India, heb helaas door Gé beek aan internet niet al je verhalen kunnen lezen, maar geniet nog even lekker.....

Groetjes Mickey

• 23 Januari 2011 - 08:06

Jacqueline:

Klinkt weer goed! Geniet van je laatste trip ;-)
    Xx

• 23 Januari 2011 - 08:18

Bea:

De zgn" laatste loodjes" zullen voor jou niet gelden denk ik zo. Wat gaat het allemaal snel he ? Ben nieuwsgierig naar de foto's.
    groeten van Bea

• 23 Januari 2011 - 10:55

Harrie:

Dit klinkt allemaal veeeeeeel te fijn. Kost me moeite om het te lezen! ;-)
    Geniet er maximaal van he!

• 23 Januari 2011 - 10:55

Harrie:

Dit klinkt allemaal veeeeeeel te fijn. Kost me moeite om het te lezen! ;-)
    Geniet er maximaal van he!

• 23 Januari 2011 - 11:14

Ruurd:

Hidde, door je verslagen ben ik erg benieuwd naar de foto's. Je verhalen schetsen al een goed beeld, maar een plaatje maakt het kompleet. Tot ziens.

• 23 Januari 2011 - 11:43

Jos:

Hoi Hidde,
    Gezien jou verhalen zullen we maar een avond in het praathuis organiseren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fotoverslag lijkt mij erg interessant, maar dan wel een biertje erbij!!!!!!!!!!
    Geniet nog maar lekker,
    Jos

• 23 Januari 2011 - 16:28

Janny:

Jeempie wat vliegt de tijd,nog maar 13 dagen.een advies...genieten maar.. en je droom is waarheid.!groeten.

• 23 Januari 2011 - 20:48

Lenie:

Hoi Hidde Wat een leuke verslagen om te lezen, echt de reis van je leven, (nou ja als je nog een keer mee gaat varen een van de....) geniet nog van je laatste dagen aan boord, Groetjes Lenie

• 24 Januari 2011 - 12:12

Annemieke:

Is dan toch nog snel voorbij gegaan, al die maanden! Maar je hebt nu nog een hele normale-mensen-vakantie te gaan, dus gewoon blijven genieten! Kus!

• 25 Januari 2011 - 18:44

Daphne:

Hoi Hidde!

Klinkt heel leuk! Ik wil ook wel naar een warm (ei)land toe!!

Liefs, Daphne

• 26 Januari 2011 - 17:27

Edwin:

Hoi Hidde,

goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Zal straks weer wennen zijn in NL.

Groeten,
    Edwin

• 30 Januari 2011 - 20:16

Harmen:

Veel plezier met het laatste stukje van je mooie avontuur. Denk dat je aardig wat hebt om aan terug te denken als je straks in het vliegtuig zit. Maar je hebt nog een paar dagen, dus eerst daar nog maar eens volop van genieten.