Brest - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Hidde Hondel - WaarBenJij.nu Brest - Reisverslag uit Brest, Frankrijk van Hidde Hondel - WaarBenJij.nu

Brest

Door: hidde

Blijf op de hoogte en volg Hidde

07 November 2010 | Frankrijk, Brest

Eerste etappe zit erop. Afgelopen dinsdagochtend.vertrokken uit Rotterdam. Gisterochtend (zaterdag) zijn we in Brest aangekomen. Ik ben ingedeeld in de rode wacht. Dat houd in van 00.00-04.00 op wacht en van 12.00-16.00. Daarna nog vier uur onderhoud. Dit rooster is de zeewacht. In de haven is het anders. De eerste etappe hebben we weinig gezeild en veel wind tegen gehad. Alleen het laatste stuk naar Brest konden we echt zeilen en de motor uit. De eerst dolfijnen zijn onderweg al gespot, dat beloofd wat voor de komende tijd. Na een avondje leuk stappen in Brest was het vandaag tijd voor onderhoud, introductie met de nieuwe gasten en safetydrills. We hebben veel nationaliteite aan boord, o.a. uit amerika, australie, zuid afrika, bulgarije, denemarken, zwitserland, frankrijk, spanje en uiteraard nederland. Voertaal is over het algemeen dus ook engels. Verder trekt het schip veel bekijks in de haven, niet verassend overigens. Leek wel of er busladingen fransozen op de kade losgelaten worden. Van wat ik nu van brest gezien heb is het niet echt een enerverende en spannende stad. Morgen nog een dag in de haven, mogelijk morgenavond vertrekken of dinsdagochtend. Morgenochtend trekt er een slechtweergebied over, 11/12 beaufort wind, hoge golven, niet echt weer om lekker de golf van biskaie door te varen.
Het blijft spannend wanneer ik internet heb, zit nu vlakbij het schip op een leeg terras voor een gesloten restaurant met vrij draadloos internet :-). Volgende stop is Lissabon, hoop dan weer internet te vinden en over de ervaringen in de golf van biskaie te kunnen vertellen. Via www.stadamsterdam.nl is het schip ook te volgen en houd de kapitein een logboek bij.
Het is en blijft genieten aan boord!!

Groet
Hidde
Deckhand red watch

• 07 November 2010 - 19:38

Elja:

Joepie reisverslag!! Baie lekker om te lees.
    Ik mis je op twitter en je bent koud 4 dagen weg :)

• 07 November 2010 - 19:42

Jacqueline:

Helemaal leuk wat je verteld. Schommelt wel lekker bij je ;-. Veel plezier op je volgende reis :-)
    knuff

• 07 November 2010 - 19:45

Harmen:

Dolfijnen klinkt goed, wist niet dat je die al zo snel zou kunnen zien. Las dat jullie al windkracht 9 hadden gehad, leek me redelijk heftig. Laat die 11/12 dus maar ff overgaan, daar lijkt me weinig lol aan te beleven.

• 07 November 2010 - 19:56

Jos:

Toch wel jaloers op je!!!
    Effe wakker gelegen bij Windkracht 10 hier!!
    Goede reis en wacht even tot het wat minder stormt op de golf van Biscaie!!
    groetjes, Jos.

• 07 November 2010 - 20:02

Janny.:

Nou Hidde,niet zeeziek bij deze wind /storm op de noordzee,dan heb je wel echte zeebenen.een leeg terras is saai ,maar in ieder geval internet.Op naar Lissabon,veel plezier.

• 07 November 2010 - 20:53

Marlous:

Wat een avontuur broertje. Altijd leuk dolfijnen! Heel veel plezier en voorzichtig met storm!!!

• 08 November 2010 - 09:58

Omarco (Dolphin-RIBS:

Hey Matroos! Rox en ik volgend jouw verslagen met veel plezier!Goede reis..

• 08 November 2010 - 11:27

Kim Vogelsang:

Lekker bezig Hidde,
    Klinkt als vanouds heel veel plezier en succes op de biskaje.

Kim

• 08 November 2010 - 15:50

Floor Jonk:

Wat een leuk verhaal zeg!! Wacht op het volgende verhaal. Succes!

• 08 November 2010 - 20:59

Sieb:

Ben je al bovenin geweest?:) Leuk hoor, je reis volgen. Veel plezier op volgende etappe!

• 09 November 2010 - 09:10

Hans Van Ruiten:

Hoi Hidde,
    niet te veel leuke en spannende verhalen over dolfijnen, windkracht 9 etc.
    dit maakt de jaloezie alleen maar erger.
    ontzettend veel plezier en, zoals de Portugezen (de belangrijkste wereld zeilers uit het verleden) zeggen "bon vajagen"
    groetjes uit Kerkdriel

• 09 November 2010 - 09:35

Annemieke:

Hoi!
    Leuk om te lezen dit reisverslag, deel 1. Ik ben een beetje spuit 11, ik zag eerst de mail niet! Ik verheug me op de volgende. Ik hoop op niet teveel storm voor jullie! Kan wel spannend zijn, maar het is zoveel kots opruimen he ;-)
    Dikke kus, tot snel lezens!

• 10 November 2010 - 21:05

Niek:

Nou Hidde, ik ben benieuwd hoe het is gegaan richting Portugal. Leuk al die nationaliteiten. Hoe beviel de rode wacht? En, wat doe je zoal van 0.00 - 4.00?
    groet Niek.

• 12 November 2010 - 15:19

Janny:

Ha Hidde,
    Lekkere temperatuur daar in Lissabon?Ik zie dat jullie er zijn.groetjes