St Maarten Heineken Regatta en weer thuis - Reisverslag uit Muiden, Nederland van Hidde Hondel - WaarBenJij.nu St Maarten Heineken Regatta en weer thuis - Reisverslag uit Muiden, Nederland van Hidde Hondel - WaarBenJij.nu

St Maarten Heineken Regatta en weer thuis

Door: Hidde

Blijf op de hoogte en volg Hidde

13 Maart 2012 | Nederland, Muiden

Lieve mensen,
Na mijn mooie belevenissen op Dominica ben ik weer naar St Maarten gegaan voor het laatste gedeelte van mijn winter in de Caribe. Hier ben ik voor het 2e jaar bij de St Maarten Heineken Regatta als Watertaxi coordinator. De St Maarten Heineken Regatta wordt voor de 32e keer georganiseerd en er werken ongeveer 150 vrijwilligers aan uit diverse landen. ongeveer 200 zeiljachten doen er aan mee, van profesionele racejachten tot aan bareboats in de lottery class, en vooral veel feest en Heineken. Het onderdeel wat ik coordineer is dus de watertaxi, een team van ongeveer 45 vrijwilligers die met 6 dinghy's/ribs in diverse shifts de zeilers van boord haalt in het ankergebied, naar het dock brengt en savonds weer terug. Dit is behoorlijk geregel in een gezellige omgeving. Voor en na de regatta is er ook veel tijd om te relaxen en te genieten van de mooie stranden en caribische zee. Ook kwamen we hier weer meerdere bemanningsleden van de stad amsterdam tegen en zelfs bij de eerste wedstrijddag lag de stad amsterdam naast de wedstrijdbaan om hun gasten er wat van te laten zien.
Van de wedstrijden zelf heb ik weinig gezien aangezien de watertaxi om 700 sochtends begint en als we mazzel hebben om 0100 klaar zijn (meestal met een naborreltje wordt het iets later). verder hebben we met name na de regatta veel bij karakter op het strand gezeten en savonds bij de diverse barretjes gezellig gezeten. Afgelopen vrijdag kwam er dan toch echt een eind aan mijn winter in de Caribe en op st maarten het vliegtuig in. via een tussenstop op Curacao weer naar Amsterdam gevlogen met de KLM, toch wel weer erg fijn verzorgd. Nu thuis, wel wennen, maar het voorjaar begint weer, het zonnetje laat zich zien, nu alleen de betere temperaturen en wennen aan andere tijdzone. Is toch wel wat anders als je ruim 3 maanden in een andere tijdzone leeft dan 2-3 weken. Verder nu weer de contacten en werkzaamheden zoeken voor het evenementenseizoen.
Het was een top winter met mooi zeilen op de clipper, waanzinnige tochten over Dominica en een mooie en gezellige regatta op st maarten. Smaakt naar meer.... dus wie weet komende winter....
Ben nu ook druk met uitzoeken van fotos (zijn er maar een paar ;-)) en die zullen komende tijd ook verschijnen op deze website en op mijn facebook pagina.
Dank allemaal voor de interesse en het volgen, tot een volgende......
groet
Hidde

  • 13 Maart 2012 - 22:34

    Bea:

    Hoi Hidde, wat heb ik genoten van je verhalen, fijn dat je weer veilig thuis bent, groeten van Bea en tot ziens

  • 14 Maart 2012 - 08:29

    Nel:

    Hoi Hidde ik heb weer genoten van je verhalen, Ik hoop je weer binnen kort te zien maar dat gat vast lukken.
    groetjes van ons

  • 14 Maart 2012 - 17:04

    Lenie:

    Hoi Hidde Ik heb genoten van je verhalen en dan moeten de meeste foto's nog komen. Dank je wel......we zien elkaar vast weer een keer, Groetjes Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hidde

Actief sinds 20 Okt. 2010
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 70468

Voorgaande reizen:

11 November 2013 - 23 Januari 2014

Zeilen winter 2013-2014

19 September 2012 - 21 November 2012

Najaar met de Clipper in de Mediterranee

19 November 2011 - 10 Maart 2012

Winter 2011-2012

25 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

3 weken varen

01 November 2010 - 05 Februari 2011

winter op de Clipper Stad Amsterdam

Landen bezocht: