Cruising in de Caribe - Reisverslag uit L'Ermitage, Frankrijk van Hidde Hondel - WaarBenJij.nu Cruising in de Caribe - Reisverslag uit L'Ermitage, Frankrijk van Hidde Hondel - WaarBenJij.nu

Cruising in de Caribe

Blijf op de hoogte en volg Hidde

23 December 2013 | Frankrijk, L'Ermitage

Na een bijzondere tijd op Antigua zijn we weer gelukkig weer aan het varen gegaan. Was leuk op Antigua, maar na een week aan de kade was iedereen wel weer blij om weer te gaan varen. Vooralsnog maar 1 nacht, terug naar st Maarten. Hier zijn we voor anker gegaan in Simpson Bay en hebben ons voorbereid op de eerste cruise van het seizoen en heb ik de gelegenheid gehad om een middagje de wal op te gaan en wat bekenden te bezoeken op de st Maarten Yacht club. Hier hebben we ook weer gasten voor de cruise aan boord gekregen. De eerste tocht van deze Island hop cruise ging naar st Eustatius, dit werd een onstuimige avond/nacht met windsnelheden tot 40 knopen. Van st Eustatius is de reis verder gegaan naar st kitts. Nog steeds vrij veel wind en relatief veel regen. Regen en buien in de Caribe zijn niet vreemd, maar voor mijn gevoel wel erg talrijk dit jaar. St kitts heb ik niet de gelegenheid gehad om de wal op tegaan. Van st kitts zijn we een langer stuk gaan zeilen naar Iles des Saintes, een lief groepje Franse eilanden. Aan boord hebben we een gemêleerd gezelschap, variërend van een stel dat op Saba woont, een politiek journalist/schrijver, een Duits gezin en ouders van een bemanningslid. Een erg gezellig gezelschap met een hele leuke sfeer!
Van iles des saintes zeilen we verder naar 1 van mijn favoriete eilanden; Dominica. In prince Rupert voor anker en een avondje de wal op met collega bemanningsleden :).Kortom erg gezellig.
Van Dominica zijn we doorgevaren naar Martinique, grand anse d'arlet, een leuk baaitje waar we vaker komen en de laatste avond met onze gasten doorgebracht hebben met een gezamenlijke bbq en een feestje. De ochtend daarna zijn we naar Fort de France gevaren waar we afscheid genomen hebben van onze gasten. Verder staat de dag hier in het teken van bunkeren en nieuwe voorraden innemen. Op deze terminal is een goede taxfree winkel, ook hier maar een mooie rum ingekocht ;-) prijzen zijn veel gunstiger dan in NL. Toch jammer dat je niet zoveel kan meenemen in het vliegtuig.
Vanavond 23e vertrekken we baar st Maarten, zoals het er nu naar uitziet komen we 1e kerstdag aan bij tintamarre, een klein onbewoond eilandje bij st Maarten, hier brengen we de kerst door met aan boord alleen bemanning. Kerst zal in het teken staan van voorbereiden van de volgende cruise, cruise met "eigenaar" en familie. Maar er zal ook ruimte zijn voor kerstdiners en gezelligheid. Na kerst krijgen we weer gasten aan boord en gaan we richting de Britse Maagdeneilanden.
Voor nu, hele fijne kerstdagen.
Groet vanaf Martinique
Hidde

• 23 December 2013 - 22:59

Marlous:

Klinkt weer goed broertje, enjoy! Fijne feestdagen! X

• 23 December 2013 - 23:15

Janneke:

Ha Hidde ,

Je maakt mij jaloers , wens alle bekenden fijne feestdagen en tot volgend jaar op de stad Amsterdam.
    Je verhaal klinkt goed,gezellige feestdagen.mam.